Januaris hållbarhetspunkt: Undvik onödiga resor


Resor kan i många fall undvikas genom att teknikern bedömer fel via information och bilder som skickas i JETAS system istället för att fel måste bedömas av tekniker på plats.

I JETAS ärendehanteringssystem bifogar du enkelt relevant information tillsammans med t.ex. en felanmälan/arbetsorder som går direkt till berörd tekniker. Teknikern kan bedöma direkt i sin mobila enhet om ärendet är relevant för hen eller om det ska skickas vidare till t.ex. en elektriker eller glasmästare. Läs mer



Decembers hållbarhetspunkt: Energieffektivt utnyttjande av servrar


Utnyttjandet av en centraliserad server blir mer kostnadseffektivt eftersom det endast kräver mjukvara, underhåll och kylning av en server istället för flera stycken. Så istället för att varje kund använder sig av en egen server, i nuläget ett 100-tal, så får de utrymme på JETAS centraliserade server placerad lokalt i Sverige. Vår server går naturligtvis på 100% grön el.

Energieffektivt utnyttjande av delad centraliserad serverresurs snarare än flera lokala servrar med låg nyttjandegrad hos varje enskild kund.



Årskonferens 11-12 dec 2017, Svensk Kollektivtrafik


Vi kommer att medverka på Svensk kollektivtrafiks årskonferens i Stockholm den 11-12 december. Du hittar oss i vår monter i mingel arean tillsammans med övriga utställare.
Primär är en av våra samarbetspartners, de kommer också att befinna sig på konferensen och svara på dina frågor om JETAS.
Kom förbi och heja på oss, se våra nyheter och boka en one to one med någon av oss. Varmt välkommen.



Rapportprenumeration under utveckling


Med JETAS utökade Rapportprenumeration kommer du kunna, på ett mycket enkelt och överskådligt sätt, följa upp dina åtgärder. 
Helt automatiskt kommer rapporten via mail till dig och dina valda mottagare. Du väljer själv vilken information som ska gå till vilken person.  Snart hålls du och dina valda mottagare kontinuerligt uppdaterade!



Fakturaunderlag


Med JETASMETODENS nya funktion fakturaunderlag kan du lätt filtrera ut vad som ska faktureras och till vilken kund. Underlaget kan bifogas till en faktura eller en samlingsfaktura som specifikation. Detta minskar risken för frågor och missförstånd väsentligt.



PT Användarträff 6-7 December


OBS! Datum flyttat till 6-7 december
Vår förra användarträff för Public Transport på Säröhus blev en stor succé och nu efterfrågar våra kunder en ny träff i höst. Vi har nu planerat in en ny den 6-7 december och kör då en favorit i repris och återsamlas på Säröhus för att gå igenom, förkovra och vidareutbilda oss i våra program och funktioner. Separat inbjudan kommer att skickas ut inom kort. Välkomna!



Oktobers hållbarhetspunkt: Systematiskt underhållsarbete


Det som inte vårdas går sönder och måste ersättas, när så sker får den gamla produkten kasseras med den miljöpåverkan det innebär och en ny produceras, fraktas och monteras.
Systematiskt underhållsarbete ger längre livslängd hos system som ofta är resursintensiva att ersätta. Genom att planera ditt underhåll med JETASMETODEN® så förlänger du livslängden på dina installationer rejält.
Slipp arga kunder och spara samtidigt miljö, tid och pengar.



Page 5 of 10« First...34567...10...Last »