JETAS Public Transport

JETAS ärendehanteringssystem används i dag inom kollektivtrafiken för tillsyn, skötsel och reparation av hållplatser, väderskydd och tågstationer.

Jetas PT har utvecklats specifikt mot kollektivtrafikbranschen i samarbete med Västra Götalandsregionen, Chalmers Industriteknik, Primär och Skånetrafiken. Målet var att utveckla funktioner efterfrågade inom kollektivtrafiken så som: ruttoptimering, analys av skadegörelse, hantering av tillfälliga trafikomläggningar, felanmälningar med automatiska polisrapporter.

Miljöbesparing – Med ruttoptimering sparas miljö och drivmedel.

Skadegörelseanalys – Snabb och interaktiv rapportering i en karta med statistik och grafer över skadegörelse, klotter, kostnader m.m. Du väljer själv vad du vill se!

Hållplatsbesiktning – Tekniker och operatörer (alla du väljer) kan skapa arbetsorder direkt på plats. Ger full överblick och uppföljning på arbete som inte kan eller bör schemaläggas.

Dashboard –  Ger momentan status på allt planerat arbete. Det första du ser när du öppnar systemet.

Felanmälan – Alla som upptäcker fel eller brister kan gör en felanmälan direkt på plats, enkelt och papperslöst. Helpdesk kan registrera ärenden direkt i systemet.

Miljövänligt och enkelt
Systemet är webbaserat och driftpersonal använder sin telefon och en app för alla uppgifter. Med ett papperslöst system förenklas kommunikation och planering. Dessutom ger det miljö- och kostnadsbesparingar.

Nöjda resenärer
De som använder systemet idag säger att kundnöjdheten ökat markant samtidigt som antalet felanmälningar från resenärerna minskat drastiskt. Systemet ger full överblick över alla objekt och arbeten – inga ärenden glöms bort.

”De huvudsakliga arbetsuppgifterna för en hållplatstekniker är visserligen praktiska. Men allt som inte handlar om att ta hand om busskurer gör Rasmus Helander direkt i mobiltelefonen.” Läs mer: Fastighetsfolket

Testimonial Håller rent med kvast och mobil
Håller rent med kvast och mobil
Primär Infrastruktur

”Att alla jobbar med samma ärende i ett system har minskat antalet mail markant. Vi kommunicerar i Jetas om det tex behöver göras en beställning på en ny topp eller ellips.” Läs mer: Eva Klingstedt

Testimonial Eva Klingstedt
Eva Klingstedt
Trafikutvecklare, Skånetrafiken


Ett projekt i samarbete med


PT bloggen

NYA MÖJLIGHETER

Fr.o.m nu är det möjligt att välja om man vill använda streckkod,  NFC-tagg (RFID) eller en kombination av dessa båda för att markera närvaro när man utför arbetsordrar eller ronderingar i JETAS.

Detta är en ny möjlighet som välkomnas av många och var efterlängtat!



JETAS användarträff för lokaltrafikbolag

Torsdag och fredag V.12 hade JETAS en användarträff för lokaltrafikbolagen i Skåne, Halland, Dalarna och Uppland.

Vi hade två mycket trevliga och nyttiga dagar på Särö värdshus, som visade upp sig från sin bästa sida med god mat och fantastiskt väder!

Ämnena vi hade uppe till diskussion var förenklade felanmälningar, inventering i en app, rörliga objekt (d.v.s. t.ex. att hålla reda på biljettautomater som flyttas mellan olika fordon), samt trafikomläggningar.

Vi ser redan fram emot nästa träff!!



Förstärkning för JETAS Public Transport!

Välkommen Christer Kajsjö! Christer kommer arbeta med affärsutveckling och kundrelationer inom JETAS Public Transport, samt stötta projektgruppen som arbetar med ständiga förbättringar inom samma område.



Page 1 of 212