Decembers hållbarhetspunkt: Energieffektivt utnyttjande av servrar


Utnyttjandet av en centraliserad server blir mer kostnadseffektivt eftersom det endast kräver mjukvara, underhåll och kylning av en server istället för flera stycken. Så istället för att varje kund använder sig av en egen server, i nuläget ett 100-tal, så får de utrymme på JETAS centraliserade server placerad lokalt i Sverige. Vår server går naturligtvis på 100% grön el.

Energieffektivt utnyttjande av delad centraliserad serverresurs snarare än flera lokala servrar med låg nyttjandegrad hos varje enskild kund.



Årskonferens 11-12 dec 2017, Svensk Kollektivtrafik


Vi kommer att medverka på Svensk kollektivtrafiks årskonferens i Stockholm den 11-12 december. Du hittar oss i vår monter i mingel arean tillsammans med övriga utställare.
Primär är en av våra samarbetspartners, de kommer också att befinna sig på konferensen och svara på dina frågor om JETAS.
Kom förbi och heja på oss, se våra nyheter och boka en one to one med någon av oss. Varmt välkommen.



Rapportprenumeration under utveckling


Med JETAS utökade Rapportprenumeration kommer du kunna, på ett mycket enkelt och överskådligt sätt, följa upp dina åtgärder. 
Helt automatiskt kommer rapporten via mail till dig och dina valda mottagare. Du väljer själv vilken information som ska gå till vilken person.  Snart hålls du och dina valda mottagare kontinuerligt uppdaterade!



Fakturaunderlag


Med JETASMETODENS nya funktion fakturaunderlag kan du lätt filtrera ut vad som ska faktureras och till vilken kund. Underlaget kan bifogas till en faktura eller en samlingsfaktura som specifikation. Detta minskar risken för frågor och missförstånd väsentligt.



PT Användarträff 6-7 December


OBS! Datum flyttat till 6-7 december
Vår förra användarträff för Public Transport på Säröhus blev en stor succé och nu efterfrågar våra kunder en ny träff i höst. Vi har nu planerat in en ny den 6-7 december och kör då en favorit i repris och återsamlas på Säröhus för att gå igenom, förkovra och vidareutbilda oss i våra program och funktioner. Separat inbjudan kommer att skickas ut inom kort. Välkomna!



Oktobers hållbarhetspunkt: Systematiskt underhållsarbete


Det som inte vårdas går sönder och måste ersättas, när så sker får den gamla produkten kasseras med den miljöpåverkan det innebär och en ny produceras, fraktas och monteras.
Systematiskt underhållsarbete ger längre livslängd hos system som ofta är resursintensiva att ersätta. Genom att planera ditt underhåll med JETASMETODEN® så förlänger du livslängden på dina installationer rejält.
Slipp arga kunder och spara samtidigt miljö, tid och pengar.



JETAS Diplomerade för exportsatsningar


Delar av JETAS personal har under våren och sommaren genomgått Business Swedens utbildning ”Steps to Export” för att fortsätta expandera i norra Europa på respektive lands språk.

Vi satsar i första hand på public transport segmentet för att effektivisera drift- underhålls- och reparationsarbete på alla typer av hållplatser och perronger. Detta är samma typ av arbeten som dagligen utförs i JETASMETODEN® hos Skånetrafiken, Hallandstrafiken och Dalatrafiken.

SparaSpara

SparaSpara

SparaSpara

SparaSpara



Septembers hållbarhetspunkt: Ruttoptimering


Med JETAS ruttoptimering sparas både miljö och drivmedel tack vare smartare planering!

Så här fungerar det:
– JETAS skickar ut arbetsordrar till driftpersonalens smartphones om vilka byggnader/hållplatser/stationer m.m. som ska besökas och vad som ska göras och när. (städ, reparation, underhåll mm.)
– Arbetsorderna innehåller en hel rutt med flera byggnader/hållplatser som i JETAS har optimerats med en knapptryckning för bästa körväg.
– Om det finns annan arbetsorder inom en viss angiven sträcka är det möjligt att få besked om detta, åtgärda denna och sedan återvända till den optimerade rutten.
– Kvalitet och närvaro kan kontrolleras med streckkoder eventuellt RFID/NFC tagg på varje objekt

SparaSpara



Tack till alla som besökte oss på Fastighetsmässan!


Tack till alla som besökte oss på Fastighetsmässan i Göteborg! Vi hade många bra möten med hög kvalitet, vilket sporrar oss att vässa vår metod ytterligare.

I år ställde vi ut med vår samarbetspartner Dokumentassistans som kompletterar JETAS erbjudande med ritningshantering i alla former. Denna kombinerade tjänst används för att förenkla åtkomst av ritningar hos Fastighetsägare.



Page 7 of 11« First...56789...Last »