Utökat samarbete med Skånetrafiken, Hallandstrafiken & Primär fastighetsförvaltning AB


Skånetrafiken, Hallandstrafiken och Primär fastighetsförvaltning AB samarbetar i vidareutvecklingen av JETASMETODEN®.

Skånetrafiken satsar på effektivisering av system för inventering av hållplatser & rörliga objekt i sina fordon.  JETASMETODEN® används redan dagligen av Skånetrafiken och Hallandstrafiken samt deras entreprenörer. JETAS är glada över att vi nu fördjupar och utökar samarbetet.



JETAS har beviljats EU-kort med huvudfokus på ”smart cities”

Horizon2020_logo

JETAS har beviljats EU-kort (förstudiemedel för internationella forsknings- och innovationssamarbeten) vilket kommer att användas för en Horizon 2020-ansökan. Ansökan upprättas i samråd med GAEU Consulting AB och avser expansion av JETASMETODEN® inom utvalda länder i EU. Vårt huvudfokus ligger på s.k. ”smart cities”. Ansökan lämnas in under september månad och vi kommer att få besked innan årets slut.

Detta är en följd av att vi tidigare erhållit ett stöd, affärsutvecklingscheck från tillväxtverket, där vi kartlagt och utvärderat lokaltrafikens uppbyggnad och system för skötsel i Norge och Danmark.

Läs mer om: Horizon 2020



JETAS vidgar vyerna med Business Sweden

stepstoexport-cover
Att ge sig in på marknader i andra länder är en utmaning eftersom våra affärskulturer skiljer sig åt mer än man kan tro. Förutom Sverige har JETAS kunder i Kina, Japan, Indien och Ryssland, och där var vi förberedda på kulturskillnader. Dock var vi var inte beredda på att skillnaden skulle vara så stor mellan Sverige och t.ex. Danmark, men vi har ödmjukt insett att vi behöver öka vår kunskap om kulturskillnader även inom EU.

Thomas Planhage (VD), Hans Wilandh (Affärsutvecklare) & Marting Henningsson (Affärsutvecklare) går sedan våren 2017 Business Swedens utbildning Steps to Export för att undvika att göra de grundläggande misstagen. Våra primära målmarknader är våra grannländer, d.v.s. Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Business Swedens program Steps to Export (STE) har under de senaste decennierna hjälpt svenska företag att komma ut på nya marknader.



Träffa oss på Fastighetsmässan i GBG 2017

Vi visar dig hur vi kan förenkla ditt drift och underhållsarbete digitalt med hjälp av JETASMETODEN®.

Välkommen att träffa oss på fastighetsmässan i Göteborg 6-7 september. Du hittar oss i monter B00:12 precis innanför entrén.

Vi ser fram emot att få träffa både befintliga och nya kunder.
Hämta din fribiljett på denna länk: Hämta biljett
Eller klicka på bilden nedan.

Varmt välkommen!

Allmaen_banner_utstaellare_560x180ny
Jetas monter

 



Förvaltningsbolaget Cura Center satsar på JETASMETODEN®

cura-cover
Förvaltningsbolaget Cura Center kvalitetssäkrar sina avtal med sina kunder genom att införa JETASMETODEN® och vår nya funktion som automatiserar fakturaunderlag och fakturasammanställningar. De kommer även att använda funktioner för felanmälan och ärendehantering för att underlätta sitt arbete.

Cura Center förvaltar fastigheter och lokaler åt bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag.



Hallandstrafiken utökar sitt samarbete med JETAS

hallandstrafiken-cover
För att kunna ha full koll och ge bästa service till Hallandstrafikens resenärer utökar vi nu vårt samarbete så att Hallandstrafiken och deras entreprenörer ska kunna inventera sina hållplatser på ett smart och effektivt sätt.

Systemet ska vara klart och levererat till årsskiftet.

Vi ser fram emot att ytterligare få utveckla JETASMETODEN® tillsammans.

Hallandstrafiken arrangerar nära 50 000 resor i Halland varje dag. De operatörer de har avtal med kör årligen mer än två miljoner mil i deras regi. Detta inkluderar busstrafik, samt Öresundståg, Pågatåg, Västtågen och Krösatågen.



NYA MÖJLIGHETER

Fr.o.m nu är det möjligt att välja om man vill använda streckkod,  NFC-tagg (RFID) eller en kombination av dessa båda för att markera närvaro när man utför arbetsordrar eller ronderingar i JETAS.

Detta är en ny möjlighet som välkomnas av många och var efterlängtat!



JETAS användarträff för lokaltrafikbolag

Torsdag och fredag V.12 hade JETAS en användarträff för lokaltrafikbolagen i Skåne, Halland, Dalarna och Uppland.

Vi hade två mycket trevliga och nyttiga dagar på Särö värdshus, som visade upp sig från sin bästa sida med god mat och fantastiskt väder!

Ämnena vi hade uppe till diskussion var förenklade felanmälningar, inventering i en app, rörliga objekt (d.v.s. t.ex. att hålla reda på biljettautomater som flyttas mellan olika fordon), samt trafikomläggningar.

Vi ser redan fram emot nästa träff!!



JETAS öppnar nytt kontor!

Fr.o.m. 1/1- 2017 finns vi efter överenskommelse att träffa på vårt nya säljkontor i SJ:s Centralstation på Centralplan 3 i Stockholm!

Vi delar där kontor med 20 andra aktörer inom kollektivtrafiken i Norden i något som heter Kollektivtrafikens Hus!

Så här skriver de själva om att vi kommit dit:

”JETAS – ett planeringsverktyg för kvalitetssäkring av service och underhåll när det gäller busskurer, hållplatser, perronger, fordon och biljettautomater!

När JETAS började konstruera  systemet hade de en idé om att bygga ett effektivare flöde för teknikern, ett flöde helt utan papper. För att kunna åstadkomma detta behövdes flera olika pusselbitar. Dels behövdes ett sätt att meddela teknikern/serviceteknikern/entreprenören/städaren m.fl. vad som skall utföras, och dels behövdes en robust plattform som hanterar arbetsordrar, rapporter statistik m.m.. JETAS använder en kombination av uppkopplade mobiltelefoner, handdatorer, streckkoder och webbaserade applikationer för att få det hela att snurra. Resultatet av detta blev det molnbaserade verktyg som idag kallas JETASMETODEN.”

se vidare på www.jetas.se

Därmed är vi nu 21 organisationer som är knutna till Kollektivtrafikens hus.

/Christina och Emma

 

Christina Djurestål
Platschef

Kollektivtrafikens hus AB
Centralplan 3

111 20 Stockholm
Telefon: +46725244590

 



Dalatrafiken satsar på JETAS Public Transportlösning!

Vi välkomnar Dalatrafiken genom Dalatrafik Service AB till vår skara av nöjda användare av vårt system för schemaläggning av drift-, underhåll-, service och reparation av sina hållplatser.

Systemet kvalitetssäkrar att bästa möjliga resrutter genereras och att allt som ska utföras hamnar i en arbetslista där inga arbetsuppgifter, varken planerade eller akuta, faller mellan stolarna eller glöms bort!



Page 1 of 41234